Roestpreventie – Conserveren

Conserveren van oldtimer of klassieker

Anti-roest wax en tectyl behandelingen voor Mercedes oldtimer of klassieker

Bent u in het bezit van een leuke Mercedes oldtimer of klassieker en wilt u er zo lang mogelijk van blijven genieten? Kies dan uit één van onze Roest Corrosie Preventiebehandelingen.

Uiteraard werken wij aan uw Mercedes-Benz klassieker volgens het Mercedes-Benz roestpreventie conservering behandelplan.

Let op! eerst repareren dan conserveren

Voordat we overgaan tot een anti-roest behandeling doen we eerst, samen met u, een korte technische inspectie aan uw auto. Onderhoudswerkzaamheden aan de onderzijde van de auto voeren wij eerst uit, voordat er met wax en tectyl gewerkt wordt en niet andersom.

Hoe gaan we te werk?

Pak de telefoon of stuur een e-mail en maak een afspraak voor een 1e  inspectie aan uw Mercedes klassieker en vraag daarbij advies over een preventieve roestwerende behandelingen.

Op de dag van de afspraak wordt uw Mercedes geïnspecteerd en u vertelt ons wat uw verwachtingen en ideeën zijn van een goede anti-roest wax en tectyl behandeling. Inspectie van holle ruimtes met camera is mogelijk. Afhankelijk van uw wensen en budget zijn er vele keuzemogelijkheden. Uiteraard krijgt een klassieker of oldtimer die alleen zomers gebruikt wordt een andere behandeling dan een auto die ook in de winter op de weg komt. U bepaalt wat u belangrijk vindt en wat u er voor over heeft om uw Mercedes in goede conditie te behouden.

Hoe verloopt een preventieve antiroest behandeling?

Het beste is een behandeling uit te voeren tijdens groot onderhoud aan de auto. Verder kunnen de volgende  losse onderdelen van de onderzijde van de auto ook gedemonteerd worden. Zoals;

  • Wielen
  • Binnen schermen
  • Hitte schilden
  • Afdek beplating
  • Etc.

Meestal wordt er ook voor gekozen om de uitlaat te demonteren, maar alleen afplakken is ook mogelijk. Vaak is het verstandig om ook de voor- en achterbumper te verwijderen.

Rubber en Wielophanging

Wielophanging delen /rubbers, stuurstangen, stuurhuis, schokbrekers e.d. kunnen we in dit stadium vernieuwen.

Tijdens dit hele proces is het raadzaam, alles afhankelijk van uw wensen en budget, de volgende onderdelen door ons te laten demonteren:
Deurpanelen
Deurrubbers
Zijbeplating
Tapijten
Kofferbak interieur
Koplampen en achterlichten
etc

Vervolgens  plakken wij de auto zorgvuldig af, zodat de delen waar geen antiroest producten op mogen komen afgedekt zijn.

Zo zijn wij in staat uw auto de beste optimale roestpreventie behandeling te geven.

Een dergelijke behandeling is arbeidsintensief, en kan het beste uitgevoerd worden tijdens groot onderhoud aan de auto.

Na de behandeling moet de auto enkele dagen drogen, hierna worden alle gedemonteerde onderdelen weer gemonteerd.

NIEUW ►Bodem conserverende behandeling die niet plakt

Voor de bodem kiezen wij, wederom  afhankelijk van de staat en of het gebruik, meestal voor de originele Mercedes-Benz “unterboden” wax. Deze wax geeft een goede bescherming en droogt niet snel op. Bij roestproblemen op de bodem gebruiken we plaatselijk ook een vet. Een nadeel van deze wax en het vet is, dat het straatvuil er aan vastplakt. Hier is nu een oplossing voor! Bij auto’s die alleen zomers gebruikt worden en in een goede conditie verkeren, hebben we nu ook een transparant product in ons assortiment die wel aan de top opdroogt. Hierdoor is de onderzijde van uw auto goed beschermd en behoudt u de originele look.

Bekijk onderstaande video voor dit nieuwe product.

Conserverende behandeling met verlopen olie en diesel

Dat doen we dus niet! Verlopen olie bevat juist zuren en verontreiniging die weer roest veroorzaken. Olie en diesel tasten de originele roestpreventie waxlagen “af fabriek” aan. Bovendien is het erg milieuonvriendelijk, verlopen olie behoort gerecycled te worden. Deze veel toegepaste ouderwetse methode is echt niet meer van deze tijd.

Welke producten gebruiken wij?

Bij roest corrosie preventie behandelingen werken wij bij voorkeur met:
Originele Mercedes-Benz Hohlraumkonservierung
Originele Mercedes-Benz Unterbodenkonservierung
Mike Sander of TimeMax conserverings vet

Mike Sander en TimeMax vet, een gedeelde nr 1 in roestpreventie volgens magazine Motorklassik

Wilt u alles weten over de producten die wij gebruiken en meer video’s zien van het eindresultaat na een behandeling, klik dan op onderstaande balk.

Lees verder over Mike Sander en TimeMax vet,klik hier verder►