Oldtimer chassis techniek revisie

Oldtimer – Chassis – Techniek – Revisie, een overzicht

Let op, wegens capaciteit gebrek kunnen wij onderstaande werkzaamheden op dit moment  niet meer aanbieden.

Ga naar onze Mercedes klassieker website voor actueel overzicht aanbod van onze diensten op het gebied van Mercedes klassiekers.

Alleen interesse in Mercedes-Benz? klik dan hier verder►

Chassis Demonteren en Ontroesten

Hoe gaan we te werk? Allereerst wordt het volledige chassis en de techniek geïnspecteerd op gebreken. Daarna volgt demontage van alle “losse delen” zodat het chassis gereinigd kan worden. Na het ontlakken krijgen we de juiste basis voor een goed nieuw roestwerend laksysteem. Als het chassis ontdaan is van alle oude laklagen en roest kan er een inventarisatie opgemaakt worden van alle werkzaamheden die aan het chassis nodig zijn. Dit is ook het moment waarop we, indien nodig, nieuwe stukken in het chassis lassen. Als nieuwe plaatdelen niet meer origineel of in reproductie te krijgen zijn dan maken wij dit zelf in onze eigen plaatwerk afdeling.

Goed roestwerend laksysteem

Na het lassen en eventueel nogmaals reinigen kan het chassis en losse onderdelen voorzien worden van een goed nieuw roestwerend laksysteem. Dit gebeurt met een 2-componenten conventioneel laksysteem speciaal voor het chassis, en kan in elke gewenste kleur van mat tot glanzend.

Verzinken van losse onderdelen

Ook het verzinken van losse onderdelen van uw klassieker kunnen wij voor u, tijdens een restauratie in onze werkplaats, verzorgen. Voor het verzinken worden de losse onderdelen eerst door ons gereinigd, geïnspecteerd zo nodig gerepareerd en hierna stralen we de onderdelen met glasparel. Verzinken van oldtimer onderdelen kan in verschillende kleuren van geel tot blank. Op deze manier kunnen originele bevestigingsmaterialen e.d. hergebruikt worden, waardoor de originaliteit behouden blijft.

Techniek & Revisie

Tijdens de behandeling van het chassis wordt de techniek apart behandeld en vindt indien nodig revisie werkzaamheden plaats. Alle onderdelen worden los geïnspecteerd en behandeld. Slijtage delen worden indien gewenst gereviseerd of vervangen. Missende delen worden opgezocht of indien niet meer leverbaar bijgemaakt in onze fijn metaal afdeling.
In dit stadium vindt revisie plaats van de motor, versnellingsbak , assen, remmen en stuurinrichting. Alles kan indien nodig door ons worden gereviseerd. Onderdelen worden gereinigd en in de juiste kleur gelakt. Veer pakketten kunnen in het ouderwetse smidsvuur weer op spanning worden gesmeed.

Kabelboom Verlichting & Dashboard Instrumenten

Na jarenlang gebruik van uw klassieker zijn de kabelboom en overige elektra vaak toe aan vervanging. Voor vervanging van de kabelboom werken wij samen met verschillende specialistische toeleveranciers op dit gebied. Die standaard een nieuwe kabelboom of custom made kabelboom kunnen leveren in de juiste draad soort. Tijdens de restauratie van uw oldtimer of klassieker kunnen wij ook voor u verzorgen dat de kilometer teller, radio, startmotor, dynamo, spanning regulateur en dashboard instrumenten vakkundig gerestaureerd worden.

Fijn Metaal Afdeling

Slijtage delen die niet meer te koop zijn kunnen wij zelf maken in onze fijn metaal afdeling.
Bijgaande een greep uit ons machine park om een idee te krijgen wat allemaal mogelijk is.
*Draaibank
*Freesmachine
*Forceermachine
*Metaalknipscharen
*Zetbanken
*Buigbanken
*Soldeer en las apparatuur
*Puntlas apparatuur
*Hydro pers *Excenter persen
*Voet persen
*Pneumatische pers
*Spindel persen
*Strek en stuik machine
*Trumpf nibbel machine
*Cirkel snijder
*Tafel boormachine

Houten Autowielen van massief hout

 

Komt uw automobiel uit het tijdperk van de houten autowielen. Ook dat is geen probleem voor het Oldtimer Restauratie Centrum. In de goed ingerichte houtbewerking afdeling kan alles gemaakt worden, dus ook houten autowielen! Speciaal voor de wielen is er jaren lang natuur gedroogd hout op voorraad en een ouderwets smidsvuur voor het omkrimpen van de ijzeren wielbanden.

Stalen & Aluminium Velgen

Wij kunnen ook voor u verzorgen dat de stalen velgen van uw klassieker gestraald en gericht en daarna door ons gelakt worden.

Aluminium velgen kunnen we chemische laten ontlakken. Daarna stralen we ze voorzichtig met glasparel en worden de aluminium velgen door ons opnieuw gelakt met een speciale hechtprimer en een dun lak systeem. Niet gesmede aluminium velgen kunnen tijdens dit proces ook gericht worden.

Meer informatie over het ontlakken en spuiten van Mercedes-Benz wieldoppen

Oldtimer Banden Witte zijvlakken & Klassiek profiel

Wij leveren en monteren ook de speciale banden voor uw oldtimer. Van massieve banden voor uw prewarcar tot en met banden met witte zijvlakken en klassiek profiel.

Opbouw fase


Nu kan het chassis weer opgebouwd worden. Remleidingen en brandstofleidingen worden door ons zelf gebogen in staal of cunifer, met dubbele flairs en voorzien van de juiste bevestiging materialen en slangen. Onder andere de volgende onderdelen kunnen nu weer opgebouwd worden:
• Motor
• Versnellingsbak
• Assen
• Stuur inrichting
• Remsysteem
• Brandstofsysteem
• Uitlaat systeem
• Velgen en banden

De beste anti roest behandeling!

Na dat alles is opgebouwd, en indien u veel met uw oldtimer wilt gaan rijden kunnen wij ook het chassis van een goede anti roest conservering voorzien. Er wordt gewerkt met verschillende soorten tectyl; bijvoorbeeld dé originele van Mercedes Benz. Maar ook met het roestbescherming vet van Mike Sanders, volgens het magazine Motorklassik dé topper op het gebied van anti roest preventie.

Meer over antiroest behandeling

 

Informatie-aanvraag