Een kijkje in de keuken van ons ‘intensive care’ bedrijf
Niet zelden, zien we de emotie van de klant op zijn gezicht, als zijn geliefde en gekoesterde oldtimer in ons Restauratiecentrum wordt achtergelaten voor een noodzakelijke ingreep.
Beetje vergelijkbaar met die eerste keer, dat een kindje in het kinderdagverblijf wordt achtergelaten. Met enige weemoed wordt die laatste blik geworpen, voor dat de oldtimer definitief aan onze zorg wordt toevertrouwd.
Natuurlijk realiseren wij ons deze emotie en nemen die verantwoordelijk niet lichtvaardig.
Oldtimer en klassieker Restauratiecentrum Stolk
In de eerste plaats is het goed, stil te staan, bij het unieke karakter van ons Oldtimer Restauratiecentrum. Vanzelfsprekend gaat het bij ons heel anders toe, dan in de dorpsgarage of bij het dealerbedrijf.
Veel van onze opdrachten, zijn bijvoorbeeld al eerder aangeboden bij andere garages en komen bij ons binnen als laatste hoopvolle mogelijkheid op nu eens een echte reparatie.
Iedere opdracht is uniek. Maatwerk is onze standaard.
Oorzaken, gevolgen en inzichten bij de uitvoering van opdrachten in ons Oldtimer en Klassieker Restauratiecentrum
Niet in de laatste plaats door onze eigen kwaliteitseisen, neemt een reparatie of restauratie de nodige tijd in beslag.
Waarom kan deze tijd soms oplopen tot maanden?
- Omdat als de oldtimer bijna klaar is, u zo tevreden bent dat u uw opdracht wilt uitbreiden
- Omdat wij wel hardwerkende mensen zijn, maar ook met onze beperkingen rekening moeten houden
- Omdat de zoektocht naar of levering van onderdelen vaak weken of zelfs maanden duurt
- Omdat u een tussentijdse kostenopgave wenst en hiervoor onderzoek nodig is
- Omdat u tijd nodig heeft om keuzes te maken tijdens het restauratieproces
- Omdat als uw auto op pauze staat, wij direct aan andere auto’s gaan werken
- Omdat uw auto een moeilijk geval blijkt te zijn en de monteur tijd nodig heeft een optimale oplossing te vinden.
- Omdat een storing een combinatie van problemen kan zijn en er onvoorziene reparaties nodig zijn.
- Omdat als wij soms een onderdeel extern laten reviseren en dat maanden kan duren
- Omdat als zo’n onderdeel dan weer terug komt uw auto weer ingepland moet worden op een vrije brug
- Omdat soms een gereviseerd onderdeel na montage niet aan onze kwaliteitseisen voldoet
- Omdat we na de afkeuring van een revisie onderdeel het restauratieplan moeten aanpassen
- Omdat de volgende, al lang van te voren afgesproken klant, nu ook met zijn auto binnenkomt
- Omdat als de auto bijna klaar is er toch nog een dieper achterliggend moeilijk te vinden probleem is
- Omdat het vinden van goede revisie bedrijven steeds moeilijker is en zij ook naar onderdelen moeten zoeken
- Omdat wij, net als u wel eens op vakantie gaan
- Omdat we onverwachts zelf naar het buitenland op onderdelenjacht moeten
- Omdat er veel tijd wordt besteed om u te informeren over de status van de reparatie
- Omdat er onverwachts bezoek komt, die wij gastvrij te woord hebben gestaan
- Omdat er een machine of tester in ons bedrijf kapot is
- Omdat u ons vraagt om eindeloos in de perfectie bezig te blijven en u vergeet dat het een oldtimer is
- Omdat u op het laatste moment toch graag een nieuw tapijtset of stoelhoes met lange levertijd wil
- Omdat wij ook overal op moeten wachten en dan aan de volgende auto’s gaan werken
- Omdat andere al aan uw auto “gewerkt” hebben en daarom de puzzel een stuk moeilijker is
- Omdat er een auto met een kleinigheidje binnen komt, wat helaas geen klein probleempje is
- Omdat het hoogseizoen is
- Omdat een MB onderdeel zo ver omgenummerd is, waardoor het niet meer past in uw auto
- Omdat u wilt dat wij eindeloos bezig blijven aan kleine zaken en u vergeet dat het een klassieker is
- Omdat u ons vraagt werkzaamheden te doen die eigenlijk niet ons werk zijn, maar u geen ander weet
- Omdat wij twijfelen of u de betalingen wel bij kunt houden en uw auto even op “pauze” hebben gezet
- Omdat er voor u 5 auto’s op een rij probleem gevallen blijken te zijn, die heel veel langer duren
- Omdat u wellicht al lang niets van u heeft laten horen en wij de auto op “pauze” hebben gezet
- Omdat rijden in een oude auto gewoon betekent dat je soms lang stilstaat
- Omdat als u auto langere tijd op “pauze” staat, u weer achteraan aansluit
- Omdat een toeleverancier om komt in het werk en hierdoor langere leveringstermijnen hanteert
- Omdat met de post een pakketje met nergens anders meer te vinden onderdelen zoekt raakt
- Omdat wij u liever niet met een half klare of zelf onveilige auto wegsturen omdat de brug weer vrij moet zijn
- Omdat uw onderdeel nu al 3 weken bij de douane is blijven liggen en nog niet binnenkomt
- Omdat u auto lang bij de spuiter is blijven staan
- Omdat dat ene onderdeel wat vorige week nog leverbaar was ineens niet meer leverbaar is
- Omdat verchromen van onderdelen vele maanden duurt en soms over moet
- Omdat we op bijscholingscursus zijn
- Omdat wij u gewoon niet kunnen helpen
Staat uw situatie er niet bij? Dan is het gewoon omdat wij die helaas vergeten zijn………. 😉
Ondanks het feit dat ons Restauratiecentrum een bedrijf is waarbij, door de aard en de soort, er menigmaal sprake is van een hectische bedrijfsvoering, blijven wij iedere opdracht met overgave en passie accepteren en uitvoeren.
Wachten duurt lang en kan best vervelend zijn. In de eerste plaats voor u als klant, maar ook voor ons.
Immers een oldtimer die we niet kunnen afleveren blijft hier ook langer in de werkplaats staan en neemt de ruimte in van een andere klant die wacht op een reparatie of restauratie. Stress aan beide kanten.
Moet u wellicht wat langer wachten? Denkt u dan nog eens aan het bovenstaande lijstje.
Loopt u vast met uw reparatie of restauratie van uw oldtimer of youngtimer?
Neem gerust contact met ons op
CONTACT